אז אחרי חודשים של עבודה לתוך הלילה תוך ג’אגלינג מטורף בין העבודה המסודרת ביום (זו שמכניסה ת’כסף), לסטארט-אפ המהפכני שאתם בונים בלילה, הגיע הרגע המיוחל – משיקים!

מאות שעות פיתוח, טסטינג, פיבוטינג ומלחמות בין השותפים מגיעות לקיצן, והגרסה הראשונה (או בעצם ה-1.113) עולה סוף כל סוף לאוויר. בחדר יושבים אתה והטכנולוג הנוסף, עם חיוך של מנצחים. רואים איך בעיניי רוחיכם הגולשים כבר נוהרים בהמוניהם לאתר או לחנות האפליקציות ומשתמשים בסטארט-אפ הכי Game Changing שנראה בישראל. ההכנסות כבר ממריאות לשחקים (התחלתם כבר לחפש משרדים במנהטן) ושלא נדבר על זה שככל הנראה מחר גוגל עושה טלפון ומציעה לרכוש אתכם.

שיווק סטארטאפ

שיווק סטארטאפ

עוברים יום, יומיים, שבוע, חודש. קצב המשתמשים לא עולה על 5 יוזרים חדשים ביום. אתם מרגישים שמשהו פה פשוט לא בסדר, “בטח יש איזה באג בסטטיסטיקות”, אתם חושבים לעצמכם. את מה שאתם חשים כעת, עברו עוד רבים וטובים לפניכם. בקיצור, אתם לא לבד.

פריצת צמיחה לסטארטאפ – איך עושים את זה נכון?

אז אמנם יש לכם את המוצר הכי טוב שיש כי אתם מתכנתי על, אבל אף אחד בעולם עוד לא שמע עליכם. ואת נקודת המוצא הראשונית הזאת אנחנו רוצים לשנות.

פריצת צמיחה לסטארטאפ

פריצת צמיחה לסטארטאפ

השלב הראשון – כתיבת פוסט אורח

בשלב הזה של חייכם היזמיים, ההיכרות עם הנישה שבה מתמקד הסטארט-אפ שלכם צריכה להיות אבסולוטית. אין שאלה, חברה, מוצר, טרנד או ביטוי בתחום שאתם לא מכירים, ולמזלכם, המידע הזה שווה. והמון.

תנסו להיזכר שניה בתקופה שלפני הסטארט-אפ; כמה דברים לא ידעתם על התחום שאתם יודעים היום? כמה הייתם מתים לקבל סטטיסטיקות או מדריכי How-To מפורטים שהיו יכולים לחסוך לכם מלא שעות של ניסוי וטעייה? בדיוק כאן היתרון היחסי שלכם נכנס לתפקיד. בכל נישה או תחום ישנן אוטוריטות בלתי מעורערות; בלוגים, מגזינים ופורומים שקיימים כבר שנים וכל מי שרק חושב על מידע בנושא, יודע שזה המקום הראשון ללכת אליו. ב

מקום הזה בדיוק אתם נכנסים; הענקים האלה תמיד בחיפוש אחר דבר אחד – Content. להם יש את הגולשים, לכם יש את התוכן הרלוונטי. It’s a Win-Win Situation.

נקודה נוספת למחשבה: גם אם אתם חושבים בהתחלה לכתוב פוסט בבלוג האישי של הסטארט-אפ שלכם (דבר שאני לגמרי בעד) תהיו מודעים לעובדה שגם אם תבצעו אופטימיזצית SEO מטורפת למאמר, הוא ייקבר איפשהו בעמוד 15 על הביטוי שניסיתם לקדם. זאת לעומת אופטימיזציה בסיסית מאוד בפוסט אורח, דבר שיציב את המאמר שלכם תוך שניות במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש של גוגל.

“אבל איך זה קשור למשתמשים חדשים לסטארט-אפ שלי?”. שנייה חברים, סבלנות.

מספר דגשים לפוסט אורח מוצלח:

  • וודאו שאופציית הפוסט אורח בכלל קיימת באותו מקום, חבל שתבזבזו את הזמן שלכם באתרים ומקומות שלא מאפשרים זאת.
  • תגיעו עם תוכן מוכן: לעורכים אין יותר מדי זמן להתעסק אתכם, אם יש לכם משהו ביד שהם יכולים לעבור עליו ולראות שהוא אכן מתאים, הוא ייכנס. אם תתחילו לשאול שאלות כמו “האם אתה מעוניין שאני אכתוב לך פוסט בנושא X”, אתם סתם תבזבזו לו את הזמן ובסופו של דבר השיתוף פעולה לא יצלח.
  • אל תנסו לשווק את הסטארט-אפ שלכם בפוסט: ב-99% מהמקרים זה יצא סליזי ומכירתי ואנשים לא אוהבים שמוכרים להם. רק מידע רלוונטי וענייני שיעזור באמת ובתמים לגולש צריך להיכתב במאמר. המשתמשים, כבר הבטחתי לכם, יגיעו.
  • אודות הכותב: כאן אנחנו כבר מגיעים לביזנס, תספרו על עצמכם בקצרה ובענייניות (שם, תפקיד, חברה.) דוגמה מיקום מקביל – “הפוסט נכתב על ידי דוד בן גוריון, ראש ממשלה ומייסד שותף של מדינת ישראל, מדינה שעוסקת במתן פתרונות מגורים ליהודים מכל רחבי העולם”.
  • קישור: הדבר האחרון והחשוב מכל; תוודאו שיש Hyperlink חזרה אליכם לאתר. אם הפוסט שלכם אכן יעניין את הנישה שאתם פועלים בה, אנשים ירצו ללמוד עליכם עוד ולהכיר את הסטארט-אפ שלכם מקרוב. אתם חייבים להקל עליהם את תהליך.

דוגמה לפוסט אורח באתר TechCrunch

פוסט אורח - הגדלת טראפיק בחינם לסטארטאפ שלך

פוסט אורח – הגדלת טראפיק בחינם לסטארטאפ שלך

שיווק בפייסבוק

איך אנחנו אוהבים את צמד המילים הזה “שיווק בפייסבוק” נכון?! זה, וכמובן את הביטוי “נהיה ויראליים”, אבל בואו שנייה נפרק את המילים הבומבסטיות האלה לכמה טכניקות מעשיות.

מצאו את האנשים המשפיעים אצלכם בתעשייה.

  • עקבו אחר הקבוצות שהם חברים בהם ושקשורות לנישה שלכם. הקבוצות הללו מכילות אלפי ולפעמים עשרות אלפי משתמשים שמתעניינים בנישה הספציפית שבה אתם עוסקים – (מבחינתכם זה מלא משתמשים פוטנציאלים). איך עושים את זה? מוסיפים ל-username URL את הסיומת groups/ בסוף, על מנת לראות באיזה קבוצות הוא חבר.
  • פרסמו בקבוצות הפייסבוק הללו פוסט חברותי ולא מכירתי מידי שמפנה אותם עם לינק לכתבה שפרסמתם. הפעולה לרוב תתקבל בברכה אצל הגולשים שכן אתם מפנים אותם לאתר שהם סומכים עליו, לא מנסים למכור את עצמכם ובאים לתת ערך אמיתי (זוכרים שדיברנו על זה בהתחלה?), וגם האתר עצמו ישמח לקבל מכם חיזוקים של טראפיק מבלי שהוא צריך לשלם על כך.
שיווק בקבוצות בפייסבוק

שיווק בקבוצות בפייסבוק

הייתי ממליץ להשתמש כאן בקישורי bit.ly שיעזרו לכם לראות את כמות האפקטיביות של הפרסומים שלכם.

פרסום ממומן בפייסבוק לקהל רלוונטי

החלק השני של השיווק בפייסבוק הוא כמעט חינם. לפייסבוק יש מערכת פרסום כל כך קלה ועם זאת מתוחכמת שמאפשרת לנו לפלח את קהל היעד שלנו ברזולוציות הכי גבוהות. כך יוצא שאנחנו יכולים להביא תנועה איכותית וממוקדת לכתבה שלנו בעלויות של סנטים בודדים לקליק.

כמה טיפים לביצוע קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק מוצלח:

  1. גיל – המשתמש הממוצע שלכם הוא לא ילד בן 12 וגם לא סבא בן 60. לכן, כדאי לכוון את הגיל לטווח מצומצם ככל האפשר.
  2. Precise Interests – תכניסו כאן את כל הדפים שקהל היעד שלכם עשוי לאהוב בפייסבוק. ואם דיברנו מקודם על המשפיעים, גם כאן אפשר להציץ אצלם בפרופיל וללמוד על עוד כמה דפים שלא הכרתם.
  3. אופטימיזציה – וודאו שאתם מכוונים את מצב החיוב ל-CPC ולא CPM חס וחלילה. אתם רוצים לשלם רק על קליקים ולא על חשיפה.
פרסום ממומן בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק

השלב השלישי והאחרון – Repeat it

חזרו על התהליך שוב ושוב, בבלוגים ובפורומים שונים, בדקו מהיכן מגיעה יותר תנועה ומהיכן פשוט חבל על המאמץ. אם המוצר שלכם אכן טוב כמו שאתם חושבים, אתם תרגישו את ה-Tipping Point בשלב מוקדם מאוד של התהליך.

לסיכום, אמנם לא נגענו כאן בעוד מלא נושאים של Growth Hacking כמו: SEO ,PPC,UX,Affiliate Marketing, Landing Pages, PR וכו’, אבל אני יכול להבטיח לכם שגם אם תשתמשו אך ורק בטכניקות שציינתי כאן, כמות ההורדות/היוזרים/השיתופים וההיענות למוצר שלכם תעלה במאות אחוזים. אז שיהיה בהצלחה!