אנשים רבים, חברים ובעיקר מכרים קרובים מבקשים לא אחת את עצתי בנושאים שונים ומגוונים.
לא מזמן חבר טוב פנה אלי ואמר “ליאור, אני מת לדעת מה הולך לך בראש. מה זה הדברים הקטנים האלה שהופכים אותך למי שאתה”.
למען האמת, לא ידעתי לענות לו באותה שעה על השאלה, “לא יודע, אני פשוט מוציא את מה שיש” עניתי.

אמש, כמידי ערב, מצאתי את עצמי משוטט ברחבי האינטרנט ונובר בין אוצרות יוטיוב, פתאום צץ לו בצד ימין של תוצאות החיפוש, סרטון שבלט במיוחד והכותרת שלו הייתה “How to stop worrying and start living“.

איך להפסיק לדאוג על פי דייל קרנגי

איך להפסיק לדאוג על פי דייל קרנגי

בהתחלה לא הבנתי מה סרטון עם עטיפה אדומה ותמונה של איש זקן עושה בתוצאות הללו, הרי לא חיפשתי שיר של פרנק סינטרה או משהו כזה. אבל הסרטון, שהיה ממוקם בתוצאה הראשונה וזכה ל98% פידבקים חיוביים משך אותי אליו. לחצתי “נגן” והתחלתי להקשיב. מסתבר שזהו ספר אודיו (של 9 שעות יש לציין) שמביא בפני המאזינים את ספרו של דייל קרנגי. השם נשמע לי מוכר ולכן “גיגלתי” אותו לדעת קצת אודות הסופר. “דייל קרנגי, היה סופר ומפתח שיטת קרנגי למודעות עצמית ודיבור לפני קהל”. מיד נזכרתי שאימא שלי הביאה לי פעם ספרון שלו המדבר על שיטות להעברת מסר בצורה טובה ותמציתית. הספר החל לנגן (באנגלית כמובן) והוא פשוט ריתק אותי!בחלקו הראשון מספר קרנגי על העובדה שאנשים, בכללותם אתם ואני, אינם נהנים לרוב מחייהם וסובלים מדאגות רבות. ישנן דוגמאות והסברים נפלאים לכך בספר, הכוללים ציטוטים של הוגים ואנשי רוח ואפילו של ישו אבי הנצרות, המוכיחים שהסיבה המרכזית לדאגות שלנו, היא שאנחנו לא באמת חיים את ההווה!

כן בנאלי, כן אתם יודעים את זה וכן גם אתם כבר שמעתם ההרצאה ההיא מאותו “רוחניק” שעשה אקזיט של מיליונים ופתאום החליט להיות סופר. אבל מה שלא ציינתי קודם היא העובדה שקרנגי, ממש ביקש מכל קוראיו, שבמידה והם יעברו את שני הפרקים הראשונים שבספר וירגישו שהם לא למדו כלום, שיזרקו את הספר כי הוא בזבוז זמן!בפרק הראשון, קרנגי מבהיר באמצעות אין ספור דוגמאות שמובאות על ידי תלמידיו, כי הדרך הטובה ביותר לחיות את החיים היא לחיות כל יום כאילו היו חיים שלמים. הסיבה לכך היא שהעבר מת והעתיד עדיין בחזקת תעלומה. לכן מה שיש לנו כרגע זה ה”עכשיו” ואת זה אנחנו צריכים לנצל בצורה הטובה ביותר.בפרק השני של הספר קרנגי מציג מספר שיטות יעילות ביותר לטיפול בדאגות.

איך להפסיק לדאוג –  הפנמה של הנורא ביותר

  1. בחינת האופציה הגרועה ביותר שיכולה להיווצר כתוצאה מהדאגה שעוטפת אותנו (מוות, פיטורין, שברון לב וכו’)
  2. קבלתה של האופציה הגרועה והשלמה עם המצב החדש (“אני מקבל את זה שפוטרתי אבל אני בעל סל כישורים רחב ויש חברות רבות במשק שירצו אותי לעבודה אצלם בזכות זה”)
  3. הפקת המיטב מהמצב החדש (מגיע רגוע לעבודה, ללא החשש שהבוס עלול לגלות שהמזכירה ואני באמצע עבודה אתמול לכמה שעות לים).
אנחנו יכולים לראות, כי ברגע שאימצנו את האופציה הגרועה ביותר כמצב קיים, אנו מתחילים להבין כי כל העננה השחורה שחגה מעל ראשינו בדמות “הדאגה מהלא נודע”, היא בסך הכול סיטואציה פשוטה איתה אנחנו יודעים להתמודד וזאת כי אנחנו מסוגלים סוף סוף לחשוב בצורה צלולה.

להפסיק לדאוג על ידי כתיבת פתרונות אפשריים

השיטה השנייה המובאת בספר היא שיטה בעלת 4 שלבים:

  1. העלאה על כתב, של הנושא שמטריד אותנו.
  2. כתיבה של מגוון פתרונות אפשריים.
  3. קבלת החלטה.
  4. ביצוע.

לשיטה השנייה שציינתי, חב גיילן ליטצ’פילד את רוב הצלחתו. גיילן, תעשיין אמריקאי שנחשב לאחד מאנשי העסקים המערביים המצליחים ביותר באסיה של שנות ה-40, טוען כי בזכות שיטה זו של ניתוח דאגות ומציאת פתרונות, הוא הצליח להגיע לשגשוג כלכלי ואישי רב.

אז בואו נבחן את הדברים ואולי נמצא פיתרון לדאגות שלכם יחד

1. מה מדאיג אתכם? מציאת מקור פרנסה שיוכל לכלכל אתכם ואת משפחתכם.

2. מה הם הדברים שאתם יכול לעשות בנידון? לא לעשות כלום, לחתום בלשכת התעסוקה, ללמוד מקצוע חדש, לפנות ליועץ הכוונה, לשלוח קורות חיים למשרות רלוונטיות.

3. מהו הפיתרון עבורכם? לעשות קורס מאמנים אישיים ולמצוא 3 לקוחות חדשים.

4. לקום ולעשות!

אני מאחל לי ולכם הרבה הצלחה ומקווה שתדעו לקחת את הכלים שעומדים כאן לרשותכם על מנת לחיות חיים מאושרים יותר!