מספר טיפים שאספתי בדרך וחשבתי ששווה לשתף, תהנו! מיותר לציין שהטיפים יוצאים מנקודת הנחה שהמיזם שלכם הוא באמת חדשנות משבשת, הצוות שלכם חזק ויודע לספק את הסחורה ואתם מגיעים לפגישה לא רק עם רעיון או מצגת אלא עם משהו ממשי להציג למשקיע.

1. איך לגייס כסף ממשקיע אמריקאי? תלמדו על הבדלי התרבות

לפני שאתם יוצאים לנסיעת עסקים (וזה לא משנה אם זה ארצות הברית או נצרת עלית), תלמדו את המקום ואת האוכלוסיה שאליה אתם מגיעים. הן מתוך כבוד, אבל יותר מתוך הפגנת מקצועיות. בארצות הברית לדוגמא מדברים על מזג האוויר ומשחקי הספורט של אמש לפני שמתחילים לדבר על עסקים.

איך לגייס כסף ממשקיע אמריקאי - תלמדו על הבדלי התרבות

איך לגייס כסף ממשקיע אמריקאי – תלמדו על הבדלי התרבות

2. עצה טובה שווה לא פחות מכסף

התייעצו עם יזמים שהיו במקום שלכם לפני שאתם מבצעים צעדים גדולים (כמו גיוס הון ממשקיעים אמריקאים לדוגמא). שמעו מה יש להם להגיד ונסו להקשיב למה שנאמר בין השורות. אנשים אוהבים לתת עצות, תמנפו את זה!
״כשאתה לא מנסה למכור, אתה מוכר הכי טוב״. אתם בטח מכירים את המשפט הזה. כשאתם לא מנסים למכור את עצמכם או את המוצר שלכם ובאים לאישיות בכירה בבקשה; לא שזה יקנה\יממן\ישקיע במוצר שלכם, אלא יתרום באיזו עצה קטנה, אתם מרוויחים פעמיים!

3. זה בסדר לשנות כיוון ולחשב מסלול מחדש

יזמים רבים חושבים שאם הם התחילו עם מוצר\עסק\סטארטאפ בנקודה אחת, הם חייבים להמשיך באותה הדרך על מנת להצליח. זה טעות וזהו מבוא לכישלון!
למדו לשנות ולהשתנות בהתאם לצרכים של הלקוחות שלכם, בהתאם להערות של המשקיעים שלכם, בהתאם לנתונים האנליטים שיש לכם ובסוף גם בהתאם לתחושות שלכם (אבל רק בסוף).

גיוס כסף לסטארט אפ - תשתנו ותהיו גמישים

גיוס כסף לסטארט אפ – תשתנו ותהיו גמישים

4. תעדכנו בשינויים שקורים אצלכם בחברה

יש לשמוע הערה ולהגיד ״איזה מטומטם, מה הוא מבין מהחיים שלו…״ ויש לשמוע הערה, לשבת בבית לאחר הפגישה, לנתח אותה, לבדוק אם יש מוטיב חוזר שעולה בנוגע לסוגיה הזו ולבסוף להחליט האם לקבל את ההערה או לא.
במידה ואכן ההערה הייתה במקום והחלטתם לשנות את המוצר, תעדכנו! אין משהו שיישמח משקיע\לקוח\צרכן, יותר מאשר לראות שהערות שלו לא נופלות על אוזניים ערלות. רמת ההערכה כלפיכם מוכפלת באותה שניה.

גיוס הון לסטארט אפ - תעדכנו בשינויים

גיוס הון לסטארט אפ – תעדכנו בשינויים

5. אדיבות + נימוס + אוטנטיות = מפתח לבניית קשרים עסקיים

נכון, אנחנו לפעמים לא מבינים מה היא רמת שירותיות גבוהה עד שאנחנו לא מגיעים לארצות הברית (או משתמשים בשירותים של חברות אמריקאיות מהארץ). יש לאמץ את צורת ההתנהלות הזו, אבל חשוב להוסיף את התבלין הסודי, את זה שאני מדבר עליו ללא הרף בבניית המותג שלכם וזה האוטנטיות שלכם. אנשים יעריכו אתכם ויכבדו אתכם שאתם שומרים על מי שאתם ולא מנסים ״למכור״ איזה הצגה או תדמית של משהו שאתם לא (או כמו שחלק טוענים כלפי האמריקאים שהם צבועים).

איך לגייס הון לסטארט אפ - תהיו אותנטיים

איך לגייס הון לסטארט אפ – תהיו אותנטיים

תספרו לי איזה טיפ אתם לוקחים אתכם ואיזה טיפים או עצות אתם הייתם מוסיפים, מהמסעות והטיולים שלכם. כתבו לי כאן למטה בתגובות