נשים שנייה את העובדות היבשות בצד (מעל 200 מיליון משתמשים במעל 200 מדינות בכל העולם) ונדבר עלי באופן אישי. אני מכור ללינקדין. מודה! החלונית עם האתר כמעט תמיד פתוחה אצלי בדפדפן, יש לי אפליקציה בטלפון ועוד אחת באייפד למקרה שצריך לנסח איזה מייל ארוך.

אז אני יודע שבטח חלקכם שקורא את זה אומר לעצמו “עוד רשת חברתית עכשיו? לא מספיק שיש לי פייסבוק, ערוץ יוטיוב וחשבון באינסטגרם, עכשיו אני גם צריך את לינקדין על הראש?”

אז בואו נעשה שנייה סדר בדברים. אם אתם בעלים של עסק קטן בתחום מזון לכלבים, אז הכתבה הזאת היא לא בשבילכם. אבל אם אתם יזמים שמעוניינים לבנות מותג מצליח ואתם מעוניינים להתחיל ולייצר קשרים עסקיים עם דמויות מפתח בתעשייה בארץ ובעולם, אתם חייבים להמשיך לקרוא!

אז מה הסיפור עם LinkedIn

לינקדין למעשה היא רשת חברתית עצומה שהצליחה למתג את עצמה כזירת נטוורקינג מקוונת למנהלים ואנשים בתפקידי מפתח ברחבי העולם. מה שזה אומר עבורכם הוא, שאם מחר מחרתיים אתם רוצים לייצר איזה שיתוף פעולה עם חברה מסוימת בארצות הברית, אתם יכולים פשוט להיכנס לאתר, לחפש את החברה, לראות מי העובדים של החברה, להבין למי מהעובדים בחברה רצוי לפנות ופשוט ליצור קשר בצורה ישירה.

יתרון נוסף של לינקדין לעומת פייסבוק לצורך העניין הוא ההפרדה הגמורה בין החיים הפרטים לחיים העסקיים של כל אחד ואחת מאיתנו. היום אם נשלח לצורך העניין בקשת חברות בפייסבוק לסמנכ”ל שיווק של חברת השקעות בארצות הברית מבלי שאי פעם דיברנו או נפגשנו קודם לכן, רוב הסיכויים שהוא לא יאשר אותנו. בעוד שבלינקדין, יש לו את האפשרות לקרוא קצת עלינו ועל מה אנחנו עושים וברוב המקרים הוא גם יאשר את בקשת החברות שלנו.

שיווק בלינקדאין – כמה טיפים שימושיים

1. העבודה היא באנגלית

כמו שאמרנו יש מעל ל200 מיליון משתמשים ברשת החברתית הזו ממעל ל-200 מדינות ברחבי העולם. בכדי שהפרופיל שלנו יהיה זמין לקריאה לכל אותם אנשים, אנחנו עובדים בלינקדין בשפה האנגלית. בין אם זה בכתיבת קורות החיים שלנו, בפוסטים ובפרסומים שאנחנו מעלים או אפילו בפניות האישיות שאנחנו שולחים לחברים שלנו. חשוב לזכור – גם אם אתם פונים לישראלים צברים שגרים ברמת השרון, בלינקדין אתם פונים אליהם באנגלית. למה? ככה.

2. תשקיעו בפרופיל שלכם

בלינקדין הפרופיל שלכם הוא הפנים שלכם, תחשבו שלעיתים האנשים נמצאים בצד השני של העולם ומעולם לא פגשו אתכם לפני. הפרופיל שלכם נותן להם טעימה קטנה ממי שאתם. אתם יכולים לראות שבפרופיל שלי אני משלב תמונות, סרטונים ומידע מקיף ככל הניתן על הרקע המקצועי שלי ועל העבודה שלי כיום.

3. קודם תתנו אחר כך תבקשו

כמו בכל פלטפורמה או אינטראקציה אחרת בחיים שלכם, אני תמיד ממליץ קודם לתת ורק אחר כך לבקש. תתנו לייק לפרסומים של אותו אדם, תנו מחמאות על פעולות שעשה והתרשמתם ותמיד תחשבו איך אתם עוזרים לצד השני לפני שהוא עוזר לכם.
דרך מצוינת נוספת לעשות זאת היא באמצעות פעולת ההמלצות (recommendation) ופעולת החסויות (endorsement) שמעידים וממליצים על אותו אדם בשל פועליו בתפקיד מסוים או כישוריו.

שיווק בלינקדין

שיווק בלינקדין

חיפוש עבודה בלינקדאין

בתחום היי טק בעיקר, הן חברות השמה והן המעסיקים משתמשים ברשת הלינקדין כאחד המסננים הראשונים בטרם קבלת מועמד לעבודה. לכן בן אם אתם מחפשים כרגע עבודה בתחום היי-טק או שאתם מחפשים להעסיק מישהו, באמצעות הפרופיל האישי של כל אחד ברשת, ניתן ללמוד עליו הרבה.

זהו חברים, אם עדיין לא פתחתם את חשבון הלינקדאין שלכם, אז עכשיו זה הזמן ואם כבר יש לכם חשבון, תבחנו איך אתם יוצרים שיתופי פעולה עסקיים עם אנשים שיכולים לעזור לכם להגדיל את המותג שלכם.